سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی

بهترین پسوند دامنه چیست؟
جالب است بدانید که بیشتر دامنه های دو حرفی در واقع به معنای نام کشورها است (به عنوان مثال ، ir به معنای ایران یا ما به معنای ایالات متحده است). پسوند دامنه در واقع نوع و زمینه فعالیت سایت شما را نشان می دهد. به عنوان مثال پسوند ir به معنای ایرانی بودن سایت شما است یا پسوند com به معنی تجاری به معنای سایت تجاری است.

 

https://canvas.mooc.upc.edu/eportfolios/1173/Home/7______________

https://educacao.telessaude.ifes.edu.br/eportfolios/5865/Pgina_inicial/______

https://councils.clark.edu/eportfolios/9699/Home/_________

https://canvas.yc.edu/eportfolios/7619/Home/_____

https://canvas.elsevier.com/eportfolios/41146/Home/__

https://www.colcampus.com/eportfolios/23478/Home/___________

به عنوان مثال ، اگر سایت شرکتی دارید ، بهتر از پسوند .com است. البته .com به معنای تجاری است ، نه شرکتی! به خاطر داشته باشید که دامنه ها باید به صورت ماهانه یا سالانه تمدید یا خریداری شوند.

 

اما به این نکته توجه کنید؛ دامنه ای که انتخاب می کنید باید با موضوع و محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد ، زیرا این امر بر SEO شما تأثیر می گذارد. انتخاب دامنه مناسب برای سایت خود می تواند بهینه سازی SEO سایت شما را تحریک کرده و سایت شما را از Google معتبرتر کند.

 

دامنه مناسب را ثبت کنید
برای دریافت پاسخ به این سوال که چگونه می توان وب سایت ساخت ، ابتدا باید یک دامنه مناسب برای خود ثبت کنید.

 

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید مالکیت دامنه ها است ، بنابراین قبل از ثبت دامنه خود ، از خالی بودن دامنه ای که مشاهده می کنید اطمینان حاصل کنید. آنها سالانه خریداری می شوند. به عنوان مثال ، شما یک دامنه را به مدت یک یا چند سال خریداری می کنید ، پس از این مدت ، اگر دامنه خود را دوباره تمدید نکنید ، ممکن است دیگران آن را دریافت کنند.

 

چند نمونه از دامنه ها
به عنوان مثال دامنه سایت گوگل google.com و دامنه سایت میهن وردپرس mihanwp.com است. این یک تعریف کلی از سایت دامنه است و باید نام سایت ، زمینه کاری یا ملیت شما را نشان دهد. به عنوان مثال ، دامنه های co. برای سایت های شرکتی و کام برای سایتهای بین المللی (البته در روزهای ابتدایی برای فروشگاهها مورد استفاده قرار می گرفت) و غیره. مخصوص ایران هستند. دامنه چیست؟

 

میزبان چیست؟
بخشهای میزبان را می توان به یک مغازه تشبیه کرد. فضای فروشگاه شامل فضایی برای کلیه کالاها و خدماتی است که شما در فروشگاه به مشتری نشان می دهید. میزبان همچنین دقیقاً شامل محتوایی است که می توانید به بازدیدکنندگان سایت نشان دهید. این محتوا ممکن است شامل متنی باشد که در حال حاضر می خوانید ، قالب یا تصویری که در ابتدای این مقاله مشاهده کرده اید یا ویدیویی که در سایت ما مشاهده خواهید کرد.

 

این اطلاعات در هارد دیسک یک کامپیوتر قدرتمند است که همیشه به اینترنت متصل است. همچنین همیشه مشخص است که آنها واقع شده اند و ما می توانیم با استفاده از دامنه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.